Блог класация И накрая щипка сол: ПРАВИЛНА ГРИЖА ЗА ХАВЛИЕНИТЕ КЪРПИ

5.02.2015 г.

ПРАВИЛНА ГРИЖА ЗА ХАВЛИЕНИТЕ КЪРПИ


 Хавлиените кърпи могат да загубят своите качества ако не се изпират и сушат правилно. Всеки обича след баня да използва хубава, добре ухаеща пухкава кърпа.
Особено, когато сте закупили висококачествени кърпи, вие ще искате да спестите пари и да удължите живота им, като предприемете необходимите стъпки за увеличаване на техните първоначални качества.

ПРАНЕ НА КЪРПИТЕ 

1. Необходимо е кърпите да се перат на не повече от 60 градуса като се използва качествен перилен препарат. Кърпите могат да се втвърдят, ако останат остатъци по тях от праха за пране или ако сте го предозирали и не са се изплакнали добре.
 2. Изберете пълна програма за пране с достатъчно дълъг цикъл на плакнене, така че да сте сигурни, че перилният препарат се е изплакнал добре. Ако смятате, че все пак той не се е отмил пуснете кърпите на допълнителен цикъл на изплакване като не е необходимо да добавяте прах.
 3. Важно е след цикъла пране кърпите да се
преместват от пералнята възможно най-скоро в сушилнята. Ако ги оставите мокри в пералнята, в коша за пране или дори в сушилнята във влакната започват да се образуват бактерии, плесени и неприятна миризма. Тогава е необходимо повторно пране.

КАК ДА ЗАПАЗИМ ХАВЛИЕНИТЕ КЪРПИ МЕКИ 

Ако изперете кърпите с 1 чаша ябълков или бял оцет Вие ще ги запазите меки за по-дълго време. Периодично пране с оцет ще премахне част от излишната утайка перилен препарат, задържала се във влакната на кърпите. Добавяте оцет, при основния цикъл на прането
 (без да прибавяте перилен препарат)
и стартирате цикъла пране, както обикновено.
Този процес трябва да се повтаря на всеки
шест до осем седмици.

КАК ДА ПРЕДПАЗИМ ХАВЛИЕНИТЕ КЪРПИ ОТ БАКТЕРИИТЕ 

Точно влажната баня е идеална среда за развитието на микроорганизми в хавлиените халати, кърпите за лице и ръце. Техният брой може да
се удвои на всеки 15-20 минути достигайки колосални бройки. Настъпва проблем при повторното използване на кърпите. Тогава вече при допира с кожата, бактериите се предават върху човека и могат да причинят инфекции. Положението може да се влоши допълнително при наличието на рана. Препоръчително е кърпите за ръце да се сменят всеки ден, а тези за баня да се използват само от един човек. Те трябва да се перат веднъж или два пъти седмично. Ако кърпата се намокри много, е добре веднага да бъде сменена, независимо от това дали е за лице, ръце или баня.

КАК ДА ПРЕМАХНЕТЕ НЕПРИЯТНА МИРИЗИМА ОТ КЪРПИТЕ 

Ако кърпата е с неприятна миризма използвайте сода. При изпиране на хавлиените кърпи, използвайте 1/2 чаша сода за хляб вместо перилен препарат. Содата помага за поддържане на кърпите меки на допир, като в същото време им придава приятен и чист аромат. Да не се използва белина! Тя може да започне да разгражда
влакната на вашите кърпи и да им образува дупки.

СУШЕНЕ НА КЪРПИТЕ 

1. Правилното сушене на кърпите също има отношение към свежестта и мекотата на кърпата. За предпочитане е хавлиените кърпи да се сушат на открито в случай, че нямате сушилня.
2. Не сушете кърпи или дрехи в къщи. Вредно за здравето Ви. Според шотландският в. "Хералд" когато простираме у дома, увеличаваме влагата в помещенията с 30 процента в деня на прането и с 15 процента след това. Това неминуемо води до появата на спори на плесени и до влошаването на качеството на дишания
в апартамента въздух. В такива условия
лесно се развиват астма и други
алергични заболявания.


3. При сушене на кърпи в къщи може да използвате стоманената лира за баня, която е предназначена за отопление на банята или тоалетната, и едновременно с това може да служи за сушене на
хавлиени кърпи.
4. Ако използвате сушилня не слагайте омекотител на кърпите. Той допълнително ще запуши влакната на вашите кърпи и ще инхибира въздухопоглъщането им. Това ще доведе до по-бавно сушене.
5. След като сте използвали кърпата е добре веднага да я окачите да изсъхне. Окачени кърпите ще изсъхнат по-бързо и ще се запазят за по-дълго време.

 http://www.prane.net





0 мнения:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Въведи своя e-mail в полето и натисни бутона Submit,за да получаваш всичко ново в пощата си

аламинути (19) алкохолни (10) баници (9) без глутен (2) без яйца (3) бешамел (7) бисквити (23) бишкоти (4) бонбони (3) брауни (2) бутер тесто (6) гости (3) гювечета (1) десерти (74) дреболии (2) експерименти (22) за гости (30) заек (6) закуски (48) здравословно/диетично (1) зеленчукови (32) какао (7) картофи (12) кафе (3) кейкпопс (2) кексове (18) кексчета (4) козунак (3) кокос (1) коктейли (4) колбас (11) крем (22) кулинарни книги (51) кучешки бисквитки (2) майонеза (11) макарони (1) мезета (10) млечни (55) мляно месо (10) моето бебе и аз (1) на фурна (7) напитки (13) направи си сам (36) нещо набързо (49) ориз (6) основни (42) от кулинарни книги и списания (4) палачинки (4) пастети (3) питки (2) пица (3) плодови (42) полезно (1) предястия (3) претцел (1) разни (5) разядки (10) риба (1) руло (3) салати (10) сандвичи (5) сач (3) свежо (43) свинско месо (8) сирене (14) сироп (1) сиропирани (1) скара (1) сладки (13) сладолед (10) соленки (3) сосове (13) супи (12) сушени домати (1) тестени (73) тесто (15) торти (27) хитрости (24) хлебопекарна (28) хляб (30) хоби (5) чийзкейк (4) шоколад (31) щтрудел (1) ядки (12) яйца (49) ястия с гъби (4) ястия с пиле (26) Jamie Oliver (5) oplympus (3) SO into FOOD (6)

Снимките в този блог са обект на авторско право по Закона за авторското право и сродните му права.

 
Web Analytics